fbpx
Hotel Upselling
Πώς να Αυξήσετε τα Έσοδα και να Ενισχύσετε την Εμπειρία των Πελατών

 Το upselling αποτελεί μια από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για την αύξηση των εσόδων στα ξενοδοχεία, προσφέροντας παράλληλα μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία φιλοξενίας στους επισκέπτες. Για παράδειγμα, μελέτη της Mirai έδειξε ότι περίπου 6% των πελατών αποδέχονται προτάσεις upselling μέσω αυτοματοποιημένων emails πριν την άφιξη, οδηγώντας σε αύξηση εσόδων έως 14% ανά κράτηση. Αντίστοιχα, έρευνα της Revinate (2024 Hospitality Benchmark Report) έδειξε αύξηση εσόδων έως 18,8% από pre‑arrival emails, ενώ μελέτη της HotelTechReport / Plusgrade κατέγραψε ότι 93% των ταξιδιωτών αγοράζουν τουλάχιστον μία πρόσθετη υπηρεσία και τα μέλη loyalty είναι έως 56% πιο πιθανό να αποδεχθούν upsell προσφορές. Αντί να επικεντρώνεται αποκλειστικά στην απόκτηση νέων πελατών, το upselling αξιοποιεί τις υπάρχουσες κρατήσεις και ενισχύει την αξία κάθε πελάτη, δημιουργώντας ένα διπλό όφελος: μεγαλύτερη κερδοφορία για το ξενοδοχείο και καλύτερη εμπειρία για τον πελάτη.

Τι είναι το Upselling και γιατί έχει σημασία;

 

Το upselling δεν είναι απλώς μια τεχνική πώλησης, αλλά ένας τρόπος να προσφέρετε προστιθέμενη αξία στον πελάτη. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι αντί να πιέζετε τον επισκέπτη να ξοδέψει περισσότερα, του δίνετε επιλογές που πραγματικά αναβαθμίζουν την εμπειρία του. Έτσι, δημιουργείτε ικανοποιημένους πελάτες που επιστρέφουν και μιλούν θετικά για το ξενοδοχείο σας.

Για παράδειγμα, ένας πελάτης που έχει κλείσει ένα standard δωμάτιο μπορεί να αναβαθμίσει σε σουίτα με θέα, αν του δοθεί η ευκαιρία και παρουσιαστεί η προσφορά τη σωστή στιγμή.

Πρακτικοί τρόποι για να εφαρμόσετε Upselling στο ξενοδοχείο σας

 
  1. Αναβαθμίσεις Δωματίων (Room Upgrades)
    Η πιο κλασική μορφή upselling. Προσφέρετε τη δυνατότητα στον πελάτη να αναβαθμίσει το δωμάτιό του σε ανώτερη κατηγορία με μια ειδική προσφορά, είτε κατά την κράτηση, είτε στο check-in.

  2. Ειδικά Πακέτα και Προσφορές
    Δημιουργήστε συνδυαστικές προσφορές, όπως ένα “Ρομαντικό Πακέτο” με σαμπάνια, λουλούδια και late checkout, ή “Wellness Πακέτο” με πρόσβαση σε spa και μασάζ.

  3. Υπηρεσίες Εστίασης
    Προτείνετε πρωινό στο δωμάτιο, δείπνο σε συνεργαζόμενο εστιατόριο ή γευσιγνωσία κρασιού. Οι ταξιδιώτες αναζητούν ολοκληρωμένες εμπειρίες και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν γι’ αυτές.

  4. Εμπειρίες και Δραστηριότητες
    Συνεργαστείτε με τοπικούς παρόχους για εκδρομές, ξεναγήσεις ή δραστηριότητες όπως ιστιοπλοΐα, πεζοπορία ή μαθήματα μαγειρικής. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνετε το έσοδο ανά πελάτη, ενώ προσφέρετε αυθεντικές εμπειρίες.

  5. Πρόσθετες Υπηρεσίες
    Υπηρεσίες όπως early check-in, late checkout, μεταφορά από/προς το αεροδρόμιο ή υπηρεσία πλυντηρίου μπορούν να αποτελέσουν σημαντικές ευκαιρίες για upselling.

Πότε και πώς να κάνετε Upselling

 

Το κλειδί είναι να παρουσιάσετε τις σωστές επιλογές τη σωστή στιγμή. Υπάρχουν τρία βασικά σημεία επαφής με τον πελάτη:

  • Κατά την κράτηση: Μέσα από τη μηχανή κρατήσεων, με ξεκάθαρη παρουσίαση αναβαθμίσεων και πακέτων.

  • Πριν την άφιξη: Στέλνοντας email με προτάσεις αναβαθμίσεων ή προσφορών.

  • Κατά το check-in: Το προσωπικό της υποδοχής μπορεί να προτείνει αναβαθμίσεις σε πραγματικό χρόνο.

Η διαφορά μεταξύ αποτελεσματικού και αποτυχημένου upselling βρίσκεται στον τρόπο παρουσίασης. Οι προτάσεις πρέπει να είναι προσωποποιημένες, σχετικές και να δίνουν την αίσθηση μιας ευκαιρίας.

Ο ρόλος της τεχνολογίας – Η μηχανή κρατήσεων της Menufi

 

Η επιτυχία του upselling στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία. Η Menufi προσφέρει μια ολοκληρωμένη μηχανή κρατήσεων που βοηθά τα ξενοδοχεία να αξιοποιούν στο έπακρο τις ευκαιρίες upselling με πρακτικούς και στοχευμένους τρόπους:

  • Αναβαθμίσεις δωματίων σε πραγματικό χρόνο

  • Προβολή ειδικών πακέτων και προσφορών που μπορούν να προστεθούν εύκολα.

  • Διασύνδεση με υπηρεσίες εντός και εκτός ξενοδοχείου: Από μεταφορές μέχρι εκδρομές, η Menufi δίνει τη δυνατότητα να ενσωματώνονται εξωτερικοί συνεργάτες στο upselling.

  • Φιλικό περιβάλλον διαχείρισης: Ο ξενοδόχος μπορεί εύκολα να δημιουργεί, να τροποποιεί και να παρακολουθεί προσφορές και πακέτα χωρίς τεχνικές γνώσεις.

Με αυτόν τον τρόπο, η Menufi συμβάλλει όχι μόνο στην αύξηση των εσόδων, αλλά και στη δημιουργία μιας πιο προσωποποιημένης και αξέχαστης εμπειρίας για τον πελάτη.

Γιατί να επενδύσετε στο Upselling;

 
  • Αύξηση κερδοφορίας με αξιοποίηση των υπαρχόντων κρατήσεων.

  • Ενίσχυση ικανοποίησης πελατών, αφού λαμβάνουν προστιθέμενη αξία.

  • Διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό, με εξατομικευμένες εμπειρίες.

  • Δημιουργία πιστότητας, καθώς οι ευχαριστημένοι επισκέπτες επιστρέφουν.

Το upselling στα ξενοδοχεία δεν είναι μια «επιθετική» τακτική πωλήσεων, αλλά ένας έξυπνος τρόπος να προσφέρετε περισσότερα στους πελάτες σας, ενώ παράλληλα αυξάνετε τα έσοδά σας. Με τα κατάλληλα εργαλεία, όπως η μηχανή κρατήσεων της Menufi, μπορείτε να εφαρμόσετε μια ολοκληρωμένη στρατηγική upselling που θα αποδώσει τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.

Η επόμενη φορά που ένας πελάτης θα κάνει κράτηση στο ξενοδοχείο σας, βεβαιωθείτε ότι του δίνετε την ευκαιρία να ζήσει μια καλύτερη εμπειρία – και να συμβάλει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το MENUFI;

Μια online παρουσίαση με έναν εκπρόρωπό μας διαρκεί περίπου 15′ και αρκεί για να σας δώσει μια εικόνα όλων των δυνατοτήτων.